جهت استعلام قیمت تماس بگیرید.

همه چیز درباره ورود کولر گازی به ایران!!

کولر گازی اولین بار در سال ۱۳۳۶ وارد ایران شد. این کولر گازی توسط شرکت جنرال الکتریک تولید شده بود و به عنوان یک کالای لوکس و گران‌قیمت محسوب می‌شد.

در سال‌های بعد، واردات کولر گازی به ایران افزایش یافت و قیمت این محصولات نیز کاهش پیدا کرد. در دهه‌های ۶۰ و ۷۰، کولر گازی به تدریج به یک کالای مصرفی تبدیل شد و در بسیاری از خانه‌ها و ادارات مورد استفاده قرار گرفت.

در حال حاضر، کولر گازی یکی از پرکاربردترین وسایل سرمایشی در ایران است. این محصولات در مدل‌ها و ظرفیت‌های مختلف تولید می‌شوند و با قیمت‌های متنوع در بازار عرضه می‌شوند.

در ادامه به برخی از نکات مهم در مورد تاریخچه کولر گازی در ایران اشاره می‌کنیم:

  • سال ۱۳۳۶: اولین کولر گازی وارد ایران شد.
  • سال ۱۳۴۰: تولید کولر گازی در ایران آغاز شد.
  • سال ۱۳۵۰: کولر گازی به تدریج به یک کالای مصرفی تبدیل شد.
  • سال ۱۳۶۰: تولید کولر گازی در ایران به سرعت افزایش یافت.
  • سال ۱۳۷۰: کولر گازی به یکی از پرکاربردترین وسایل سرمایشی در ایران تبدیل شد.

با فرارسیدن فصل گرما و نزدیک‌شدن به تابستان نیاز افراد به بررسی و خرید بهترین کولرهای گازی و آبی بازار متناسب با بودجه و محل زندگی به اوج خود می‌رسد؛ البته در برخی از مناطق کشور مانند جنوب ایران، نیاز به داشتن کولر قبل از سایر نواحی حس می‌شود و حتی یک یا دو کولر نیز برای یک خانه یا محل کار جواب‌گو نخواهد بود.

اکثر افراد سعی می‌کنند پیش از خرید انواع کولر گازی یا آبی، اطلاعاتی ازقبیل قیمت و امکانات و تفاوت‌های کولرهای آبی و گازی را کسب کنند و سپس وارد عمل شوند. برای همین منظور تصمیم گرفتیم اطلاعات مورد‌نیاز کاربران را در مقاله‌ای به‌طور مختصر و مفید بگنجانیم تا ضمن معرفی بهترین کولر گازی بر‌اساس اندازه‌ی اتاق، ویژگی‌های مهم کولر گازی مناسب و مزایا و معایب انواع کولر را توضیح دهیم.

مهم‌ترین ویژگی‌های کولر گازی مناسب

کولر گازی مناسب علاوه‌بر داشتن کیفیت ساخت و قیمت مقرون‌به‌صرفه، باید ویژگی‌هایی داشته باشد تا بتواند به‌خوبی نیاز افراد را برطرف کند. در‌ادامه، چند ویژگی مهم کولر گازی مناسب را بیان می‌کنیم که هنگام خرید باید به آن‌ها توجه کنید.

ظرفیت خنک‌کننده

ظرفیت خنک‌کننده کولر گازی بر‌حسب BTU (واحد حرارتی بریتانیا) اندازه‌گیری می‌شود که به‌طورخلاصه به میزان گرمایی اشاره می‌کند که دستگاه می‌تواند در یک ساعت از یک اتاق خارج کند. دستگاه تهویه‌ی مطبوع مناسب باید ظرفیت خنک‌کنندگی مناسب با ابعاد اتاق داشته باشد.

بهره‌وری انرژی

بهتر است در حالت کلی بین کولرها به‌دنبال محصولاتی با رتبه‌ی SEER (نسبت بهره‌وری انرژی فصلی) زیاد باشید. هرچه رتبه SEER یا برچسب مصرف انرژی بیشتر باشد، مصرف انرژی بهینه‌تر و کمتر خواهد بود که به‌معنای کاهش قبض برق و اثر منفی کمتر بر محیط‌زیست است.

عملکرد بی‌صدا

هنگام خنک‌کنندگی عموماً کولر گازی صدای کمتری از کولر آبی تولید می‌کند؛ اما در‌این‌بین محصولاتی وجود دارند که تقریباً‌ بدون صدا کار می‌کنند. پس اگر خنک‌کنندگی بی‌سروصدا برای شما اهمیت دارد یا به فکر خرید کولر گازی برای اتاق‌خواب یا فضایی آرام هستید، بهتر است به‌دنبال کولر گازی‌ای با درجه‌ی دسی‌بل کمتر باشید.

فیلتر هوا

تهویه‌ی مطبوع مناسب باید فیلتر هوای باکیفیتی داشته باشد تا بتواند گردوغبار و گرده و سایر مواد حساسیت‌زا را از هوا پاک کند. بد نیست بدانید که برخی از مدل‌ها فیلترهایی دارند که حتی می‌توانند باکتری‌ها و ویروس‌ها را جذب کنند تا هوای پاکیزه و سالمی را برای تنفس در‌اختیار داشته باشید.

کنترل و استفاده آسان

کنترل کولر مناسب باید کاربردی باشد و کار با آن را بتوان به‌راحتی یاد گرفت. پیشنهاد می‌کنیم به‌دنبال مدل‌هایی با نمایشگر دیجیتال و کنترل از راه دور بصری باشید تا همه‌چیز با سهولت دراختیارتان باشد.

طول عمر و گارانتی

کولر گازی مناسب باید از مواد اولیه باکیفیت ساخته شده و طول عمر زیادی داشته باشد؛ چراکه تهیه‌ی لوازم این‌چنینی نیازمند صرف هزینه‌ی زیادی است و اکثر افراد نمی‌توانند سالانه کولر گازی خود را عوض کنند یا بهبود دهند. پس به‌دنبال کالاهایی با گارانتی باشید که هم قطعات و هم خدمات را پوشش می‌دهد.

ویژگی‌های اضافه

برخی از سیستم‌های تهویه‌ی مطبوع ازجمله کولر گازی ویژگی‌های اضافی مانند تایمر قابل‌برنامه‌ریزی و حالت خواب و تصفیه‌کننده هوا دارند. اگر داشتن این ویژگی‌ها و مشابه آن‌ها برای شما اهمیت دارد و بودجه‌ی کافی نیز برای پرداخت مبالغ بیشتر دارید، پیشنهاد می‌کنیم که در خرید کولر گازی این ویژگی‌ها را مدنظر قرار دهید.

 

 

برچسب ها : # # ## اشتراک گذاری
درباره نویسنده

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری در
https://th-kala.com/?p=721
لینک کپی شد
0
X
تماس با ما