جهت استعلام قیمت تماس بگیرید.

تاریخچه برند ال جی

برند ال جی یک شرکت چند ملیتی کره جنوبی است. این شرکت بعد از سامسونگ دومین شرکت بزرگ در نوع خود است. دفتر مرکزی آن در ساختمان برج های دوقلوی LG در سئول واقع شده است. ال جی محصولات الکترونیکی، شیمیایی و محصولات مخابراتی تولید می کند و زیرمجموعه هایی مانند LG Electronics ، Zenith ، LG Display ، LG Telecom و LG Chem را در بیش از ۸۰ کشور جهان اداره می کند.

تاریخچه برند ال جی

برند LG در سال ۱۹۴۷ با عنوان Lucky-Goldstar ایجاد شد و نام اختصاری LG را در سال ۱۹۹۵ گرفت. قبل از آن، بسیاری از محصولات الکترونیکی با نام تجاری Goldstar فروخته می شدند، در حالی که برخی دیگر از محصولات خانگی با نام تجاری Lucky فروخته می شدند. مارک لاکی به تولید محصولات تمیز کننده خانگی و مواد شوینده در کره جنوبی مشهور بود.

LG Electronics همواره تحت الشعاع این شرکت، برای ایجاد زندگی شادتر و بهتر بوده است. ال جی الکترونیکس در سال ۱۹۵۸ تاسیس شد و از آن زمان به لطف تخصص فن آوری به دست آمده در ساخت بسیاری از لوازم خانگی مانند رادیو و تلویزیون، به عصر پیشرفته دیجیتال راه یافت. ال جی الکترونیکس در قرن بیست و یکم از بسیاری از محصولات جدید رونمایی کرده، فناوری های جدیدی را به صورت دستگاه های موبایل و تلویزیون های دیجیتال به کار گرفته است و همچنان به تقویت وضعیت خود به عنوان یک شرکت جهانی ادامه می دهد.

رشد سریع برند ال جی

رشد سریع  برند ال جی ، نتیجه استراتژی هایی است که برای گسترش سریع بازار و درآمد، در روند بهبود نرخ رشد از نظر ارزش پولی و نه کمیت، طراحی شده است. تحول ال جی از مدل های ارزان قیمت لاکی به  محصولات لاکچری ال جی الکترونیکس چیز چشمگیری نبوده است.

اعتبار این شرکت به مدیریت آن تعلق می گیرد، مایکل قبل از کناره گیری از سمت ریاست و مدیرعامل گروه در سال ۲۰۱۰ راهنمای فعالیت در ال جی الکترونیک در آمریکای شمالی بود. پس از لاکی  و گلدستار آخرین تولیدکننده تلویزیون مستقر در آمریکا ، Zenith Electronics را خریداری کردند . این خرید انگیزه برنامه ارتقاء برند LG را فراهم کرد، اما انجام این کار چند سال به طول انجامید.

موقعیت عالی در سطح جهانی

وقتی Ahn پس از ۳۵ سال همکاری با این شرکت کناره گیری کرد، شرکت ال جی در فروش تلویزیونی رتبه دو در جهان شناخته شد و همچنین یکی از بازیگران اصلی تلفن های همراه شده بود. طی شش سالی که Ahn مسئولیت مدیریت را بر عهده داشت، میزان فروش سالانه ۲۰ درصدی از ۵.۶ میلیارد دلار به ۱۳ میلیارد دلار افزایش یافت.

علاوه بر وسایل الکترونیکی، لوازم خانگی ال جی، به لطف افزودن طرح های رنگی روشن، به طرز چشمگیری افزایش یافت. در حالی که به نظر می رسید توزیع از طریق Wal-Mart و Sam’s Club در اوایل دهه ۲۰۰۰ از استراتژی خارج باشد، با تغییر شرکت در سال ۲۰۱۰ هنگامی که تلویزیون های صفحه تخت LG در قفسه های Wal-Mart و Sam’s Club ظاهر شدند، این کانال را در حالت استراتژی قرار داد.

برند LG در بخشهای مختلف از جمله تلویزیون های رنگی با سهم بازار ۲/۲۶ درصد، مایکروویو با سهم بازار ۲/۴۱ درصد ، یخچال های فریزر بدون برفک با سهم بازار ۹/۳۷ درصد، ماشین های لباسشویی با ۳۴.۱ درصد سهم بازار و کولرهای گازی با ۳۴ درصد پیشتاز بازار است.

استراتژی های بازاریابی برند ال جی

شرکت ال جی برای اینکه خود را به یک مارک معروف تبدیل کند، از استراتژی های مختلف بازاریابی و تبلیغاتی استفاده کرد. راه اندازی فن آوری های جدید در لوازم الکترونیکی مصرفی و لوازم خانگییکی از راه کارهای مناسب این شرکت بود. ال جی محصولات خود را با استفاده از فناوری و مزایای سلامتی متمایز کرده است.

برند ال جی مدل توزیع منطقه ای را پذیرفته است. تمام توزیع کنندگان مستقیماً با شرکت کار می کنند. این امر باعث چرخش سریع سهام و نفوذ بهتر به بازارهای کلاس B ، C و D شده است. همچنین به جای تخلیه سهام شرکا، از استراتژی چرخش سهام پیروی می کند.

ال جی تأسیسات تحقیق و توسعه را در سرتاسر دنیا ایجاد کرده است. واحدهای تحقیق و توسعه در جهت بازار داخلی و همچنین برای شرکت مادر انجام می شود. همچنین تحقیق و توسعه سفارشی را برای کشورهای خاص که به آنها محصولات صادر می کند، انجام می دهد.

در نهایت می توان گفت که مزیت شبکه توزیع گسترده توسط برند ال جی، این است که مدیران بازاریابی می توانند انگشت خود را بر روی نبض بازار بگذارند. طرح های تبلیغاتی و مالی متناسب با نیاز مشتریان محلی طراحی شده اند و این امر باعث رشد سریع برند LG  شده است.

برچسب ها : # # # ## # اشتراک گذاری
درباره نویسنده

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری در
https://th-kala.com/?p=718
لینک کپی شد
0
X
تماس با ما